De eerste week | La première semaine - Reisverslag uit Battice, België van Rick Galen - WaarBenJij.nu De eerste week | La première semaine - Reisverslag uit Battice, België van Rick Galen - WaarBenJij.nu

De eerste week | La première semaine

Door: Rick van Galen

Blijf op de hoogte en volg Rick

27 Augustus 2013 | België, Battice

Bonjour à tous!

Het duurde even, maar ik heb nu eindelijk tijd om wat te schrijven.

Mijn reis begon zondag al lekker vroeg. 7 uur om precies te zijn.
Met m'n ouders naar het station gereden en na een kort, maar goed afscheid vaarwel gezegd. Eenmaal op Schiphol aangekomen snel even een bakkie koffie gedronken en toen de TVG gepakt naar Antwerpen.
Vervolgens van Antwerpen richting Liège-Guillemins. De reis zou soepel zijn verlopen als ik niet een uur had moeten wachten in Hasselt ivm allemaal mensen die van een of ander festival kwamen en ook zonodig de trein moesten pakken.

Nou goed. Een uur later dan gepland toch aangekomen in Liège waar een YFU-vrijwilliger genaamd Mathis voor me klaar stond met z'n ouders. Ze waren al helemaal ongerust dat er wat was gebeurd. Zowel YFUnl als YFUblgq. Toen dat was opgelost zijn we met z'n allen naar het huis van Mathis en z'n ouders gereden. Voornamelijk Engels gesproken aangezien zij mij een fijn gevoel wilden geven. Daar gegeten en rond tien uur kwamen mijn gastouders en mijn gastbroertje me ophalen.

Eenmaal bij het huis aangekomen gelijk gaan slapen aangezien het een lange dag was. De volgende dag veel gedaan. Een rondleiding gekregen, de stad in geweest, gezwommen, en familie opgezocht. Dinsdag gelijk alles geregeld voor de tennis. Getennist met Arnaud (vriend van William m'n gastbroertje) om m'n niveau te bepalen. 'S avonds wezen kijken bij Arnaud samen met zijn ouders aangezien hij een wedstrijd moest spelen. Ik speel volgende week mijn eerste toernooi. Ben benieuwd hoe dat gaat na maanden niet te hebben getennist.
Woensdag naar m'n school geweest samen met m'n gastmoeder om me in te schrijven. Ik zit dit jaar in het 5e jaar van de middelbare school. De school is echt gigantisch vergeleken met mijn oude school in Nederland.

Donderdag vertrok ik naar Liège voor een introweekend van YFU. Wat op zich best aardig was. Het was alleen niet super goed georganiseerd. Weinig geslapen, veel nieuwe vrienden gemaakt en al met al een goede tijd gehad. Zondag kwamen m'n gastouders me ophalen en de nacht van zondag op maandag heb ik veel geslapen.

Maandag weer wezen kijken bij Arnaud samen met William in Herve, een klein dorpje ongeveer vijf kilometer hier vandaan. We gingen per fiets. Ja, je hoort het goed, per fiets. Waar je in Nederland ongeveer 15 minuten doet over 5km doe je er hier het dubbele over vanwege de heuvels. En dat is afzien.
Nou goed, Arnaud had net aan verloren en na wat te hebben gedronken moesten we dat takke end weer terug.

Vandaag (Dinsdag) ben ik met m'n gastvader naar Herve gegaan om een sim kaart te halen voor m'n telefoon. Ik ben vanaf nu bereikbaar op; 04 83 249 381. Maar voor whatsapp hou ik gewoon m'n Nederlandse nummer. Verder ben ik altijd nog bereikbaar op de andere social media shizzle.

Ik heb niet heel veel tijd om te schrijven maar ik laat zeker wat van me horen.

Groetekes vanuit België,

Rick

  • 27 Augustus 2013 - 19:00

    Oma:

    Hallo Rick,
    Leuk om je verslag te lezen. Blij dat het goed gaat. Heel veel succes daar in het vere België!!

    Liefs en knuffel van oma en opa

  • 27 Augustus 2013 - 19:36

    Tante Carla:

    Leuk Rick, ik heb je verslag gelezen en vindt het mooi je zo enthousiast op de foto's te zien. Veel succes man.

  • 27 Augustus 2013 - 22:06

    Theo:

    leuk verslag en leuke foto's ....goed om te zien dat je het naar je zin hebt.
    Veel succes op school volgende week.

    knuf en kus
    je Pa

  • 27 Augustus 2013 - 22:31

    Yvonne:

    Hey schatje, je vermaakt je prima zo te zien. Heel erg leuk om je verslag te lezen! Ik ben nu al benieuwd naar het volgende. Veel succes met je tennistoernooi en op school. Moet je maandag beginnen?
    Dikke kus en knuffel van je mamsie!

Tags: Belgique, België

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 24 Juli 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 3800

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

Belgique

Landen bezocht: